Tijdens de Stad & Ruimte Vakdagen heeft StudioDAT voor de BNA-Heilijgers Pitch Prijsvraag het winnende woonconcept ontwikkeld dat speciaal is afgestemd op de behoeften van de Net-Niet generatie. Deze jonge doelgroep heeft te veel inkomen voor de sociale huursector en te weinig om daarbuiten te huren of te kopen.

Het is een generatie die zich snel en gemakkelijk weet te organiseren door de nieuwe media. Starters waarbij wonen, werken en leven, zelf en flexibel worden ingedeeld. Zij maken liefst deel uit van de dynamische stedelijke context en zijn op zoek naar meervoudige waardecreatie, op zowel economisch, ecologisch als maatschappelijk vlak.

StudioDAT stelt een geschakelde casco woning met de kwaliteiten van een loft voor, waarbinnen verschillende plug-in modules kunnen worden geplaatst: De Superloft. Maar de kracht van het idee zit in het financieringsmodel en het collectief. Er wordt een bewonerscoöperatie opgericht waarmee verschillende duurzame toepassingen (PV-cellen, bio-vergister en WKO-installatie) gezamenlijk worden vermarkt. Zodoende worden de vaste maandlasten, zoals de energiekosten en VVE-bijdrage, naar nul gebracht en vloeien de overige inkomsten die worden gegenereerd terug in de collectieve buitenruimte en de gedeelde functies.